Niedziałający dźwięk w iPhone

Wielu użytkowników iPhone doświadcza problemów z dźwiękiem w swoim urządzeniu. Zdarza się, że nie działa głośnik, mikrofon, słuchawki lub wszystko naraz. Często pomaga wymiana poszczególnego elementu, ale co wtedy, gdy przyczyna nie leży po stronie części? Wtedy naprawa jest trochę bardziej skomplikowana, a winę za usterkę prawdopodobnie ponosi układ Audio, który znajduję się na płycie głównej urządzenia.

Objawy usterki są następujące:

  • Urządzenie uruchamia się dłużej niż zazwyczaj, zapętla się na logu jabłka
  • Brak możliwości włączenia trybu głośnomówiącego podczas rozmowy i notatek głosowych
  • Rozmówca nie słyszy Ciebie lub Ty nie słyszysz rozmówcy
  • Szumy/Zakłócenie podczas połączeń
  • Grzanie się urządzenia
  • Asystent głosowy Siri ma problem z poleceniami
  • Dyktafon nie widzi urządzeń Audio
  • Opóźnienie w funkcjonowaniu dotyku
  • Telefon nie wykrywa słuchawek

Narażone na taki problem są wszystkie modele iPhone, ale najbardziej iPhone 7 oraz iPhone 7 Plus. Konstrukcja tych modeli została źle zaprojektowana, w rezultacie czego podczas wstrząsów, różnego typu naprężeń bądź lekkiego upadku, połączenia pomiędzy płytą główną a mechanizmem mogą zostać zerwane. W określonych przypadkach, w/w usterki nie muszą występować wszystkie naraz. Niektóre funkcje dźwiękowe mogą działać. Może się zdarzyć, że nawet jeden z objawów może sugerować uszkodzenie układu Audio.

Co zrobić gdy taka usterka wystąpi w naszym telefonie?

Przede wszystkim zachować spokój i upewnić się czy na pewno posiada się opisany problem. Zanieść telefon do zaufanego serwisu, by zdiagnozował usterkę i poinformował o ryzyku, które niesie ze sobą naprawa. Właściwa diagnoza jest ważna, ponieważ problemy z układem Audio często są mylone z innymi usterkami. Oddając telefon w inne ręce, warto upewnić się też czy serwis, który wybraliśmy ma doświadczenie w tego typu problemach.

Rekomendowane posty