Serwisy pogwarancyjne i nieautoryzowane? Czym są i czy warto z nich korzystać?

Wiele osób zastanawia się nad wyborem pomiędzy autoryzowanym, a nieautoryzowanym serwisem Apple. Często banery z napisami – „Serwis pogwarancyjny iPhone”, „Serwis pogwarancyjny iPad”, czy też „Nieautoryzowany serwis MacBook” nie są do końca przekonujące. W tym artykule postaramy się rozwiać Wasze wątpliwości i odpowiedzieć na najczęściej zadawane pytania. Zacznijmy od tego czym tak naprawdę charakteryzuje się nieautoryzowany serwis Apple. 

Nieautoryzowany i autoryzowany serwis Apple – różnice 

W nieautoryzowanym serwisie możemy dokonać dużo szybszej i często tańszej usługi pogwarancyjnej. Jeśli kiedykolwiek korzystałeś z oficjalnego serwisu Apple to wiesz, że czas oczekiwania na realizację akcji serwisowej może sięgać nawet do dwóch tygodni. Dlaczego tyle to trwa ? Wiąże się to z długotrwałą diagnostyką urządzenia oraz procesem wysyłkowym. Nieautoryzowane serwisy wykonują takie zlecenia w szybszym tempie. Wynik diagnostyki możemy usłyszeć już do 24 godzin od oddania urządzenia, a cała procedura najczęściej potrafi zająć tylko kilka dni albo naprawa jest wykonywana od ręki. Oprócz czasu potrzebnego na finalizację usługi widoczne różnice możemy dostrzec w cenie. W wielu przypadkach kwota, którą musimy zapłacić znacząco się różni. Przykładowo – w autoryzowanym serwisie za wymianę iPhone’a X na nowy przyjdzie nam zapłacić 2500 zł, natomiast serwis pogwarancyjny oferuje te samą usługę w cenie 1700 zł. W nieautoryzowanych serwisach wymiana baterii, wyświetlacza, czy poszczególnych podzespołów jest zdecydowanie dużo bardziej korzystna, a my nie będziemy musieli się martwić o duże koszta naprawy. Spora różnica prawda? 

DOSTĘP DO ORYGINALNYCH CZĘŚCI/SZEROKI ZAKRES USŁUG 

Autoryzowane serwisy bardzo często odmawiają wykonania niektórych napraw przez co jesteśmy zmuszeni zainwestować w wymianę na nowe urządzenie. Zalana klawiatura w MacBooku lub uszkodzona płyta główna w iPhone nie kwalifikują się do naprawy gwarancyjnej. W nieautoryzowanych serwisach nie ma z tym problemu. W takim miejscu nie musisz martwić się o odrzucenie Twojej gwarancji i ponoszenie dużych kosztów związanych z wymianą urządzenia na nowe. Praktycznie każda usterka podlega naprawie, a ceny nie są wygórowane. Wiele osób nie wie również, że coraz częściej nieautoryzowane serwisy posiadają dostęp do oryginalnych, nowych części Apple. Większość podzespołów uzyskują z demontażu urządzeń i wykorzystują je podczas napraw. W żadnym wypadku nie są to części pochodzące z regeneracji lub wątpliwie działających urządzeń. Dzięki temu pogwarancyjny serwis jest w stanie sprostać każdej naprawie. 

Nieautoryzowane serwisy, czy warto? 

Jeśli nie chcesz czekać i płacić wygórowanej kwoty za większość usług pogwarancyjnch to zdecydowanie powinieneś wybrać nieautoryzowany serwis Apple. Nie możemy zapominać o tym, że takie miejsca również mają dostęp do oryginalnych części oraz najlepszej jakości zamienników. Cennik jest najczęściej dostosowany do ceny części oraz wymaganego wkładu pracy, a sama usługa potrafi być wykonana w bardzo krótkim czasie. Warto podkreślić, że w nieautoryzowanych serwisach bardzo często otrzymujemy kilkumiesięczną gwarancję na wykonaną usługę, co również świadczy o profesjonalizmie, dbaniu o swoich klientów i ich sprzęt. Serwisy pogwarancyjne to nic innego jak szybsze, tańsze i bardziej sprecyzowane miejsca, które warto odwiedzić.

Rekomendowane posty