Problemy związane z aktualizacją systemu macOS Big Sur


Posiadając system macOS Big Sur możemy napotkać się z trudnościami przy ewentualnej aktualizacji systemu. 
Aktualizacja systemu może doprowadzić do utraty danych z dysku. 
Dzieje się to dlatego, ze program nie sprawdza, czy na komputerze jest wystarczająco dużo miejsca aby przeprowadzić prawidłowo aktualizację systemu. Komputer przeprowadza instalacja dotąd dopóki nie wyczerpie wszystkich zasobów pamięci.
W rezultacie proces instalacji zapętla się, a na ekranie pojawia się powiadomienie „Wystąpił problem podczas przygotowywania aktualizacji” lub uruchamia się tryb odzyskiwania Big Sur, który wskazuje, że nie ma dysku startowego. Ten problem występuje w macOS Big Sur 11.2 i beta 11.3, możliwe jest również, że może się powtórzyć w kompilacji 11.1.

Odzyskiwanie danych jest możliwe za pomocą kopii zapasowej lub drugiego komputera Mac, chociaż laptopy z FileVault (szyfrowaniem, za które odpowiadają układy T1 i T2) są trudniejsze do odzyskania. Prawidłowo wprowadzone hasło nie daje dostępu do dysku, nie można też zresetować hasła.
Komputery Mac wymagają 35,5 GB wolnego miejsca – nie licząc 13 GB, które znajduje się w pliku instalatora – na uaktualnienie do Big Sur. Podczas instalowania aktualizacji pośrednich – na przykład z macOS 11.1 do 11.2 lub beta 11.3 – nie powinno być takich problemów.
Przy ewentualnym problemie związanym z aktualizacją, bądź instalacją systemu zachęcamy do kontaktu telefonicznego z naszym serwisem iRepair15 pod numerem 730 620 720.

Rekomendowane posty