Jak sprawdzić iPhone przed zakupem z drugiej ręki?

Kupno iPhone’a z drugiej ręki to opłacalne wydarzenie, ponieważ na rynku wtórnym można znaleźć bardzo dobre oferty, idealne pod względem ceny do jakości. Jednocześnie kupując używany telefon trzeba bardzo uważać. Wszędzie możemy trafić na oszustów, którzy próbują sprzedać urządzenie wyeksploatowane lub po prostu sprzedają np. IPhone’a z zablokowanym iCloud’em. Dlatego warto pomyśleć o tym, jak prawidłowo sprawdzić iPhone’a kupując go z drugiej ręki.

Po pierwsze, konieczne jest dokładne sprawdzenie iPhone’a z zewnątrz, którego zamierzasz kupić. Zwróć uwagę na obecność uszkodzeń (odpryski, wgniecenia) i prawidłową geometrię wzdłuż płaszczyzny telefonu. Jeżeli korpus iPhone’a jest wygięty, zadrapany lub są na nim ślady odkształcenia korpusu, do dalszej weryfikacji takiego iPhone’a należy podchodzić z maksymalną rozwagą.
Ponadto konieczne jest sprawdzenie w kolejności:
* Obecność dolnych śrub mocujących
* Stan siatek głośników i mikrofonów
* Integralność modułu wyświetlacza (dokładnie sprawdź cały obwód ekranu pod kątem szczelin między szkłem a plastikową ramą modułu wyświetlacza)
* Prawidłowe działanie mechanizmu popychacza tacki karty SIM (tacka nie powinna się zablokować, ale należy ją wyciągnąć bez wysiłku po wciśnięciu spinacza w otwór popychacza karty SIM).
Sprawdzanie numeru seryjnego, IMEI i numeru modelu.
Jeśli telefon jest sprzedawany z pudełkiem, koniecznie sprawdź iPhone’a pod kątem zgodności z danymi numeru seryjnego, IMEI i numeru modelu, które są wskazane w ustawieniach telefonu (Ustawienia – Ogólne – Informacje o urządzeniu) i w dolnej części pudełka. Oczywiście muszą się zgadzać.
Po numerze seryjnym i IMEI urządzenia możesz określić dokładny model urządzenia, oraz szacunkową datę wygaśnięcia gwarancji (jeśli nadal jest ważna).

Jak przetestować iPhone’a pod kątem wydajności?
Aby właściwie sprawdzić iPhone’a kupując go z drugiej ręki, należy przez określony czas zaopatrzyć się w ważną kartę SIM, spinacz do papieru, ładowarkę i zestaw słuchawkowy (na wypadek, gdyby sprzedawca nie dołączył ich do urządzenia) oraz wsparcie znajomego (w pobliżu lub na odległość) … Jednocześnie, aby wszystko sprawdzić dokładnie, najlepiej byłoby, gdyby spotkanie ze sprzedawcą odbyło się w kawiarni z możliwością połączenia się z Wi-Fi i zapewnieniem odwiedzającym możliwości naładowania telefonu.
Na początek, jeśli telefon jest aktywowany, należy go zresetować do stanu aktywacji (Usuń zawartość i ustawienia w menu Ustawienia – Ogólne – Resetuj) i aktywować za pomocą ważnej karty SIM z możliwością dostępu do Internetu. Pamiętaj, aby spojrzeć na element ustawień „iCloud” po aktywacji urządzenia, nie powinno ono zawierać żadnych wprowadzonych kont.
Co należy sprawdzić?
* Praca ekranu dotykowego i wyświetlacza (ekran powinien poprawnie pracować na całym obszarze, bez przerw; wyświetlacz powinien pokazywać obraz bez zniekształceń i artefaktów).
* Kamery przednie i tylne (zdjęcia muszą być wyraźne, obraz nierozmyty, bez plam).
* Dźwięk głośnika polifonicznego, głośnika nausznego, działanie mikrofonu (poproś znajomego, aby zadzwonił do Ciebie i sprawdź czystość i głośność dźwięku głośnika polifonicznego podczas wykonywania połączenia, a także głośnika i mikrofonu podczas rozmowy w trybie standardowym i w trybie głośnomówiącym).
* Obsługa przycisków głośności, zasilania, Home, przełącznika wibracji (naciskanie i przełączanie przycisków powinno odbywać się bez wysiłku, ale jednocześnie być stosunkowo trudne).
* Działanie złącza ładowania (spróbuj na chwilę podłączyć iPhone’a do ładowarki i sprawdź, czy ładowanie odbywa się i jak szybko ładuje się bateria).
* Obsługa gniazda słuchawkowego (podłącz zestaw słuchawkowy i sprawdź transmisję dźwięku dochodzącego do słuchawek oraz dźwięku dochodzącego z mikrofonu; możesz to zrobić wykonując np. Kolejny telefon do znajomego).
* Działanie interfejsów bezprzewodowych (sprawdź połączenie Wi-Fi, interfejs Bluetooth, moduł GPS – wszystko powinno działać poprawnie, bez zawieszeń i „hamulców” systemu)
* Praca wbudowanych czujników (przede wszystkim sprawdź poprawność działania Touch ID, jeśli urządzenie jest wyposażone w czytnik linii papilarnych, oraz pracę czujnika zbliżeniowego – w trakcie rozmowy ekran powinien zgasnąć, gdy przyłożyć telefon do ucha).
* Stan baterii

Sprawdź iPhone’a w naszym centrum serwisowym!

Jeśli nie chcesz kupować nowego iPhone’a, ale boisz się, że używany telefon będzie sprawiał Ci problemy to koniecznie odwiedź nasze centrum serwisowe w Warszawie na ulicy Aleja Niepodległości 177. Pomożemy Ci sprawdzić telefon przed zakupem i doradzimy czy dany egzemplarz spełni Twoje oczekiwania. Odwiedź iRepair15 i miej pewność, że kupujesz sprawdzone urządzenie.

Rekomendowane posty